diff --git a/metadata.tex b/metadata.tex index ac29983..be6d7ab 100644 --- a/metadata.tex +++ b/metadata.tex @@ -56,12 +56,11 @@ Rozhodně děkuji svému vedoucímu Mgr. Martinu Mirbauerovi, za jeho čas, ocho } \def\AbstractEN{% -\xxx{Abstracts are an abstract form of art. Use the most precise, shortest sentences that state what problem the thesis addresses, how it is approached, pinpoint the exact result achieved, and describe the applications and significance of the results. Highlight anything novel that was discovered or improved by the thesis. Maximum length is 200 words, but try to fit into 120. Abstracts are often used for deciding if a reviewer will be suitable for the thesis; a well-written abstract thus increases the probability of getting a reviewer who will like the thesis.} -% ABSTRACT IS NOT A COPY OF YOUR THESIS ASSIGNMENT! +In the history of the gaming industry, there are really few games capable of loading content on the fly, let alone when the games are story-driven and designed for a single player. This thesis provides an example implementation of a comprehensive game in Unreal Engine, 3D models, and a dynamic soundtrack. The output is a playable, coherent story pieced into five genre and dynamic different levels. The project introduces an interface for loading new content on the fly, systems of dialogues, cutscenes, quick time events, and object interaction. Along with this, in detail are addressed problems and pitfalls in creating a game and graphics in Unreal Engine 5. } \def\AbstractCS{% -V dějinach herního průmyslu je opravdu malé množství her, schopných načítat obsah za běhu, natož když hry jsou s příběhem a úrčené pro jednoho hrače. Tato práce poskytuje vzorovou tvorbu obsahlé hry v Uneral Enginu, 3D modelů a dynamického sountracku. Výstupem je dohratelný celistvý příběh probíhající v pět žánrově a dynamicky odlišných úrovních. Projekt zavádí rozhraní pro načítání nového obsahu za běhu, systémy dialogů, cutscén, quick time eventů a objektové interakcé. Spolu s tím jsou podrobně řešeny problémy a úskalí pří tvorbě hry a grafiky v Unreal Engine 5. +V dějinách herního průmyslu je opravdu malé množství her, schopných načítat obsah za běhu, natož když hry jsou s příběhem a určené pro jednoho hráče. Tato práce poskytuje vzorovou implementaci obsahlé hry v Uneral Engine, 3D modelů a dynamického soundtracku. Výstupem je dohratelný celistvý příběh probíhající v pět žánrově a dynamicky odlišných úrovních. Projekt zavádí rozhraní pro načítání nového obsahu za běhu, systémy dialogů, cutscén, quick time eventů a objektové interakce. Spolu s tím jsou podrobně řešeny problémy a úskalí při tvorbě hry a grafiky v Unreal Engine 5. } % 3 to 5 keywords (recommended), each enclosed in curly braces.