introduction #2
28
intro.tex
28
intro.tex
@ -1,16 +1,20 @@
|
||||
|
||||
\chapwithtoc{Introduction}
|
||||
\chapwithtoc{Úvod}
|
||||
|
||||
Introduction should answer the following questions, ideally in this order:
|
||||
\begin{enumerate}
|
||||
\item What is the nature of the problem the thesis is addressing?
|
||||
\item What is the common approach for solving that problem now?
|
||||
\item How this thesis approaches the problem?
|
||||
\item What are the results? Did something improve?
|
||||
\item What can the reader expect in the individual chapters of the thesis?
|
||||
\end{enumerate}
|
||||
Běžně příběhové hry jsou navrhnuté předem a zůstávají neměnné. Existují i hry výjimky například žánru rogue-like, kde ale stále generování obsahu je založeno na použití speciálně vytvořeném a odladěnem algoritmu. Tento algoritmus různé složitosti stále používa pouze prostředky předem založené a odladěné vývojáři. To vše má podstatný důvod, jelikož vývojáři mají za úkol tzv. postavit správný herní zážitek a zaručit, že hra bude umělecky správně interpretovaná hráčem. Bohužel nezávísle na kvalitě výsledné hry, počet přehrání hry v nejlepším případě klesá nebo v tom horším je pouze jeden.
|
||||
|
||||
Expected length of the introduction is between 1--4 pages. Longer introductions may require sub-sectioning with appropriate headings --- use \texttt{\textbackslash{}section*} to avoid numbering (with section names like `Motivation' and `Related work'), but try to avoid lengthy discussion of anything specific. Any ``real science'' (definitions, theorems, methods, data) should go into other chapters.
|
||||
\todo{You may notice that this paragraph briefly shows different ``types'' of `quotes' in TeX, and the usage difference between a hyphen (-), en-dash (--) and em-dash (---).}
|
||||
Celý problém v branži příběhových her je řešen tzv. módy neboli modifikacemi hry a to různých druhů jako například grafické, kódové a další. Samotné vývojáři poskytují potřebné prostředky pro podporu nebo tvorbu modů. Dokonce i technické zdatné hráče dokážou oblíbené hry úpravit, aby ony jakousi podporu měli. V jakémkoliv případě modifikace značně zvětšují počet přehrání her, kde klasickým příkladem je hra The Elder Scrolls: Skyrim od studia Bethesda.
|
||||
|
||||
It is very advisable to skim through a book about scientific English writing before starting the thesis. I can recommend `\citetitle{glasman2010science}' by \citet{glasman2010science}.
|
||||
Přestože celé řešení zdánlivě funguje, spoléhá se na ochotu samotných hráčů módy vytvářet. Jestliže hra nebude mít dostatečnou fanouškovskou bázi, potom taktéž nebude mít dostatek nového fanouškovského obsahu a výsledně počet přehrání neroste. Klasickým příkladem je hra Starfield od již zmíněného studia Bethesda. Navíc ke spoustě technických omezení samotných módů, hráči musí mít nejen ochotu, ale i být technický a umělecky zdatní, aby něco vytvořili. Minimálně musí přidat úsilí k manuálnímu vyhledání, stažení a instalaci modů.
|
||||
|
||||
Tato práce se zaměřuje na tvorbu hry a sytemu, který umožní výše popsaný lidský faktor a nedostatky eliminovat. Přináší tak příběh rozdělený na 5 žánrově odlišných úrovní a zavádí high-level API pro Unreal Engine na stahování a načítání obsahu do hry přímo za běhu. Specifický příběh snižuje ludonarativní disonanci při vzníku nového obsahu ve hře a více žánru umožňuje otestovat toto řešení, jestli v každém z nich dostatečně funguje. Zároveň táto práce přenechává samotné generování obsahu pomoci AI modelů, práci s API a testování výsledků až pro další práci. Čili primárně se zaměřuje na kostru samotné hry, aby potom byl prostor kam nový obsah začlenit.
|
||||
|
||||
\pagebreak
|
||||
Hlavními tématy na které se práce zaměřuje jsou:
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Práce s Unreal Engine, jeho reálná omezení, obcházení/vyrovnání se s těmito omezení a tipy.
|
||||
\item Postupy tvorby různého druhu grafiky pro 3D hry zejména na Unreal Engine.
|
||||
\item Postupy tvorby audia pro hry.
|
||||
\item Ukázkové příklady tvorby herních systému a mechanik pro Unreal Engine.
|
||||
\item Tvorba generativního obsahu a jeho načítaní na Unreal Engine.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user